Fysioterapi Tromsø

Fysioterapeut

La oss ringe deg

Takk for din melding!

Vi ringer deg for å høre hva du har behov for. Dette er ingen bestilling, bare en rask samtale for å vurdere hva du trenger.

Fysioterapeut Tromsø

Hver første konsultasjon hos fysioterapeut vil inkludere historie, diagnose og behandlingsplan.

Vi er stolte av vårt toppmoderne utstyr og vi "utdanner" våre pasienter slik at de kan spille en aktiv rolle i egen rehabilitering.

Fysioterapeuter jobber med kropp og bevegelse for å fremme god helse.

En fysioterapeut forebygger og behandler skader og sykdommer som gir smerter og/eller nedsatt funksjon i muskel- og skjelettsystemet.

Behandling er basert på undersøkelse og vurdering av pasientens problem og hva pasienten selv ønsker hjelp til.

Målet er at pasienten kan utvikle, gjenvinne eller holde ved like funksjonsevnen, utnytte egne ressurser og bidra aktivt i å bedre egen helse.
For å få til dette er det viktig at pasienten og fysioterapeuten utvikler et trygt og tillitsfullt forhold.

Mannlig fysioterapeut hjelper en mannlig kunde.
Mannlig fysioterapeut hjelper en kvinnelig kunde.
Mannlig fysioterapeut hjelper en kvinnelig kunde med ryggen.

Fysioterapeuter behandler enkeltpersoner i alle aldre, men kan også jobbe helsefremmende og forebyggende mot enkeltpersoner, grupper og på samfunnsnivå.
Fysioterapeuter samarbeider ofte med annet helsepersonell.

Fysioterapi er et helsepersonell som gir behandling for menneskelig funksjon og bevegelse.
Det er behandling av fysiske forhold som skal fremme, opprettholde og gjenopprette fysisk velvære.
Fysioterapi er basert på forsvarlig vitenskapelig kunnskap, og vår fysioterapeut er forpliktet til å evaluere og vurdere bevisene som ligger til grunn for praksis og levering av behandlingen.

Målet vårt er å øke vår pasients funksjonelle evne og forhindre gjenoppretting av skade.

Klinikkens fysioterapeut har spesialisert seg på idrettsmedisin, muskel- og skjelettsykdommer, postoperativ- og skade rehabilitering, rygg- og nakkeskader, manipulering, manuell terapi, muskelavrivning og aktivt bruke "hands on" behandling.

Mannlig fysioterapeut hjelper en kvinnelig kunde med skulderen.
Mannlig fysioterapeut hjelper en kvinnelig kunde med beinet.
Mannlig fysioterapeut hjelper en kvinnelig kunde med skulderen.

Vi gir høy standard på service og hver pasient blir grundig vurdert og informert om en individuell behandlingsplan i henhold til deres spesielle problem.

Skulle du lide av muskuloskeletale smerter eller skader, er en fysioterapeut det tryggeste alternativet.

Hvis du har smertefulle skuldre, knær, ankler, hofter eller ryggrad vil vi vite din historie om skader eller operasjoner.
Vi vil utføre en fysisk undersøkelse for å forstå hva som forårsaker smerte og hvordan det må løses.

Vi gjør også rehabilitering for postoperativ ortopedi og behandler hodepine forårsaket av nakkespenning.

Hvordan ser en førstegangs konsultasjon ut?

Vi vil ha en omfattende historie for å finne ut hvordan problemet startet, hva er de forverrende og lettende faktorene og hvilke relaterte forhold du måtte ha som er relevante, blant annet sikkerhetssensor for røde flagg.

Vi utfører så en fysisk vurdering, tester fleksibiliteten og styrken av ledd og muskler for å identifisere hva diagnosen er og formulere den beste behandlingen.

Ved hjelp av denne informasjonen vil vi sørge for sikker, smertefri og effektiv behandling.

Mannlig fysioterapeut hjelper en tatovert, mannlig kunde med ryggen.
Mannlig fysioterapeut hjelper en tatovert, mannlig kunde med nakken.
Mannlig fysioterapeut hjelper en kvinnelig kunde med armen.
Mannlig fysioterapeut hjelper en kvinnelig kunde med leggmuskelen.
Det er din tur.

Få bedre livskvalitet hjulpet av mennesker som elsker det de gjør.